۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

وصيت نامه ام

وقتي دنيا تنگ مي‌شه. وقتي حرفي واسه گفتن تو زمان زنده بودن نداري. بهتره حرفهات رو بذاري واسه يه كاغذ سفيد. هرچي از ذهنت به انگشتت مي‌رسه بنويسي تا كه وراث بهش بگن وصيت‌نامه.
قبر مرا نيم متر كمتر عميق كنيد تا پنجاه سانت به خدا نزديكتر باشم.
بعد از مرگم، انگشت‌هاي مرا به رايگان در اختيار انجمن صنفي عكاسان قرار دهيد.
به پزشك قانوني بگوييد عكس‌هاي مرا كالبدشكافي كند، من به آن مشكوكم!
ورثه حق دارند با طلبكاران من كتك‌كاري كنند.
عبور هرگونه كابل برق، تلفن، لوله آب يا گاز از داخل گور اينجانب اكيدا ممنوع است
.بر قبر من ويزور بگذاريد تا هنگام دلتنگي، گورستان را عكاسي كنم
.كارت خبرنگاريم را با دو قطعه عکس لاي كفنم بگذاريد، شايد آنجا هم نياز باشد!
مواظب باشيد به تابوت من آگهي تبليغاتي نچسبانند.
روي تابوت و كفن من بنويسيد: اين عاقبت كسي است كه زگهواره تا گور عكس گرفت.
دوست ندارم مردم قبرم را لگدمال كنند. در چمنزار خاكم كنيد. زير تابلوي وارد چمن نشويد!
كساني كه زير تابوت مرا مي‌گيرند، بايد هم قد باشند.
گواهينامه رانندگيم را به يك آدم مستحق بدهيد، ثواب دارد.
کله مرغ برای سگها يادتان نرود. چون گناه دارند گشنه بمانند.
بجای عکسم روی آگهی ترحيم کارت پايان خدمتم را بگذاريد.
در مجلس ختم من گاز اشك‌آور پخش كنيد تا همه به گريه بيفتند.
از اينكه نمي‌توانم در مجلس ختم خودم حضوريابم قبلا پوزش مي‌طلبم و خواهش ميکنم پشت سرم حرف در نياور يد.
التماس ميکنم کفنم را از يک پارچه مارکدار انتخاب کنيد تا جلوی آدمهای گه تازه به دوران رسيده کم نيارم.
به مرده شوي بگوييد مرا با چوبك بشويد چون به صابون و پودر حساسيت دارم.
چون تمام آرزوهايم را به گور مي‌برم، سعي كنيد قبر مرا بزرگ بسازيد كه جاي آنها هم باشد.


۳ نظر:

amir kheirkhah گفت...

صعید جان یادط باشه غبل از مرگط اون شورط اثتریج منو بدی
عکسای انکر و منکر را هم چاپ شده با خودت ببر برای امر پاچه خواری

ashna az ıstanbul گفت...

salam chıshode yade margo oftadı pesar to alan bayad dobal ahdafet bashı

رامتین جباری گفت...

سعید اقلا از عزراییل یه عکسی بگیر که به درد جلد بخوره، آخرین فرصته ها! دوباره دقمون ندی